Wybory 2015

Tą pierwszą część mamy już za sobą, została już tylko druga, finałowa runda. Nie bez kozery nazwa mojego bloga rozpoczyna się od słowa Polka. Jest to dla mnie coś ważnego, coś co mnie określa, część mnie. Jestem dumna z mojej przynależności narodowościowej i właśnie dlatego pójdę zagłosować.

Są ci, którzy chodzą regularnie czy deszcz czy spiekota, ci którzy są już tym wszystkim zmęczeni, jak i ci którym nigdy nie zależało i zależeć nie będzie. Ja ewidentnie należę do tej pierwszej grupy. Głosuję zawsze i mam nadzieję nigdy się to nie zmieni. Dlaczego to robię? Bo mój kraj jest dla mnie ważny, bo chcę mieć wpływ na to co się w nim dzieje, bo jestem patriotką. 

Wyjazd z kraju naprawdę dużo mi uświadomił. Nie wiem czy jest to zjawisko powszechne, czy może przydarzyło się nielicznym, ale bycie na emigracji zrodziło we mnie uczucia do ojczyzny, których wcześniej nie było. Mówią, że dopiero jak się coś straci to zdaje sobie człowiek sprawę z jej wartości. To prawda. Mimo wszystkiego co mnie w Polsce i Polakach wkurza to tęsknię i kocham ten kraj.

Namawiam wszystkich, żeby poszli na wybory. Wybierzcie mądrze! To nie plebiscyt na najpopularniejszego celebrytę, ten człowiek reprezentuje nas na całym świeci, dlatego warto iść.
Może dla niektórych to co piszę wydaje się abstrakcja, ale tak naprawdę czuję.
Także do dzieła! Głosujcie!

P.S. Tęsknię Polsko!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciąża we Francji, kilka ważnych formalności przed porodem

Aplikacja ,,amelie, l'Assurance Maladie", która ułatwi ci życie.

Wychowawczy we Francji